سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی اهمیت مراقبت از پا قلب دوم انسان

پا قلب دوم انسان

از اهمیت پا همین بس که تمام پزشکان و پژوهشگران می گویند پا قلب دوم انسان است.

بسیاری از افراد تا زمانی که پای آن ها آسیب نبیند، به فکر مراقبت از آن نمی افتند. باید به این افراد گفت که زمانی که می گوییم پا قلب دوم انسان است، یعنی اهمیت و کارایی آن ب اندازه ی قلب است و باید در مراقبت از آن دقت لازم را انجام دهیم.

تمام اجزای بدن باید به صورت هماهنگ با هم فعالیت کنند تا سلامتی بدن تامین شود و فرد بدون هیچ مشکلی قادر به زندگی کردن باشد. در میان تمام اجزای بدن پس از قلب، پاها اهمیت بسیار زیادی دارند و در حقیقت پا قلب دوم انسان تلقی می شود. در ادامه به دلایل اهمیت پاها و مراقبت از آن ها می پردازیم.

نظافت پا قلب دوم انسان

تاثیر آسیب پا بر سلامت بدن

اگر پا قلب دوم انسان، دچار آسیب شده باشد و صدمه دیده باشد، بر میزان عملکرد و توانایی فرد تاثیر بسزایی میگذارد. و سبب کاهش توانمندی شما می شود. بسیاری از انسان های مختلف را در اطراف خود می توانید ببینید که در اثر حوادث مختلف یا بیماری های گوناگون مشکلی برای پای آن ها ایجاد شده است و باعث کاسته شدن از میزان توانایی این افراد شده است.

پس برای حفظ میزان استقلال و توانایی، مراقبت از پاها یک امر واجب و مهم می باشد. برای سالم ماندن و ورزش کردن، نیاز به داشتن پاهای سالم و داشتن تحرک در طول روز می باشد. پس اگر از پاهای خود مراقبت نکنید، نمی توانید یک بدن سالم داشته باشید زیرا نمی توانید به صورت منظم ورزش و نرمش های روزانه را انجام دهید. انجام ندادن ورزش و عدم تحرک سبب کاستن از میزان توانایی انقباض عضلات، کم شدن استقامت فرد و مشکلات و بیماری های قلبی عروقی متعددی خواهد شد.

پا قلب دوم انسان است !

حتی اگر کمی در مراقبت از سلامتی پا قلب دوم انسان بی توجهی شود و پاهای فرد به صورت جزئی اسیب ببینند، ممکن است فرد در راه رفتن و انداختن وزن خود بر روی پاهای خود، احساس درد کند و نتواند به راحتی تحرک داشته باشد. بسیاری از مشکلات موجود در اندام های تحتانی افراد، به دلیل وجود آسیب ها و بیماری های مربوط به پاها ایجاد می شوند. پس مراقبت از پا قلب دوم انسان، می تواند از ایجاد مشکلات مختلف در اندام تحتانی شامل مفاصل زانو و لگن افراد جلوگیری کند.

پا قلب دوم انسان

راه های مراقبت از  قلب دوم انسان

همانطور که در بخش قبل اشاره نمودیم، از بدو تولد باید از پاها مراقبت کرد و به سلامتی آن ها توجه نمود. راحت ترین راه مراقبت، توجه به بهداشت و نظافت پاها می باشد. بررسی روزانه ی پاها و به خصوص فاصله ی میان انگشتان می تواند از راه های مراقبت و پیشگیری بیماری های پا قلب دوم انسان باشد. به صورت روزانه باید تغییرات پاهای خود اعم از تاول، کبودی، قرمزی و التهاب را بررسی و در صورت وجود هر کدام از این موارد، نسبت به علت ایجاد و نحوه ی درمان آن، کارهای لازم را انجام دهید.

لازم به ذکر است که اگر مبتلابه بیماری های خاصی مثل دیابت هستید، اهمیت مراقبت از پا قلب دوم انسان، دوچندان می شود زیرا در اثر بیماری دیابت ممکن است زخم های متعددی در پای افراد ایجاد شود. این زخم ها اگر به موقع تشخیص داده نشوند و درمان مناسبی برای آن ها انجام نشود، ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را برای پا قلب دوم انسان، ایجاد نماید. پس از آنجا که پا قلب دوم انسان است، با بررسی روزانه ی آن، می توان از ایجاد زخم های دیابتی پیشگیری نمود.

مذاقبت از پا

از آن جا که پا قلب دوم انسان است، بهتر است پس از بررسی روزانه، پاها را با شوینده های مناسب شستشو دهید تا از هر گونه آلودگی و میکروب های احتمالی پاکیزه شود. پس از شستشوی پاها برای جلوگیری از ایجاد ترک ها و خشک شدن پوست پاها، بهتر است با مرطوب کردن پا به مراقبت از پا قلب دوم انسان بپردازید.

برای حضور در فضای باز، بهتر است از کفش ها و پاپوش های مناسب با هر فصل استفاده کنید تا از مشکلاتی که در فصل های مختلف ممکن است برای پاهای شما ایجاد شود، پیشگیری کنید. بدین منظور در فصل تابستان و وجود گرمای زیاد هوا، برای کاهش میزان تعریق پاها از کفش ها و صندل های روباز استفاده کنید.

لباس مناسب فصل برای پا

پا قلب دوم انسان است پس برای مراقبت ازآن نباید از هیچ کاری دریغ نمود و در هر فصلی باید از راهکارهای متناسب با شرایط و آب و هوای آن فصل در جهت مراقبت از پاها اقدام نمود. جنس جوراب هایی که در هر فصل استفاده می شود، باید متناسب با آب و هوای آن اقلیم و آن فصل باشد.

استفاده از جوراب های نازک در فصل زمستان و یا استفاده از جوراب های ضخیم در فصل گرما می تواند سلامتی پا قلب دوم انسان را به خطر بیندازد. جوراب های ضد رطوبت می تواند برای افرادی که مشکلات قارچی در پوست پای خود دارند، مناسب باشد و به آن ها در مراقبت از پا قلب دوم انسان یاری برساند زیرا وجود رطوبت در پای این افراد مشکی آنها را حادتر خواهد کرد و به همین دلیل همیشه باید پای آنها عاری از هرگونه رطوبت باشد.

مدل های کفش اسکچرز

اهمیت استفاده از کفش مناسب

برای محافظت از پا باید از کفش متناسب با ساختار آن استفاده نمود .تا نه تنها آسیبی به ساختار آن وارد نکند، بلکه از ساختار آن مراقبت کند تا اجسام و نیروهای خارجی آسیبی به سلامتی آن وارد نکنند. استفاده از کفش های غیر استاندارد می تواند سبب آسیب های ساختاری و عملکردی در پای افراد شود. کفش های پنجه باریک، کفش های پاشنه بلند و دارای دیواره ی کوتاه می توانند بر نحوه ی قرار گیری استخوان های پا در کنار هم، تغییرات نامطلوبی ایجاد کند و سبب ایجاد درد و نارضایتی در پا و حتی مفاصل بالاتر فرد از جمله مفصل مچ، زانو و لگن افراد شود.

ویژگی های کفش مناسب

کفش مناسب پا قلب دوم انسان کفشی است که امکان رد و بدل شدن هوا را بین پا و محیط بیرون را داشته باشد. دارای کفی متناسب با ساختار طبیعی قوس پای افراد باشد. میزان نرم یا سفت بودن آن مناسب باشد.

عدم تعادل در میزان سفتی یا نرمی کف کفش، می تواند سبب کاهش تعادل فرد در هنگام راه رفتن و حتی ایستادن ثابت فرد شود. به این صورت که اگر بیش از حد سفت باشد، برخی از مراحل چرخه ی طبیعی راه رفتن افراد(مرحله ی سوئینگ) را دچار اختلال می کند.

توجه کنید !

همچنین اگر کف کفش بیش از حد نرم باشد، پای فرد به همراه کفش به راحتی در محیط های نرم مثل شن ها فرو می رود و امکان بلند کردن پا برای فرد بسیار سخت و دشوار خواهد شد.

برخی مشکلات مانند انگشت شست کج(هالوکس والگوس)، کف پای صاف و یا دیگر مشکلات پا می توانند به علت استفاده ازکفش های نامناسب ایجاد شده باشند. در ضمن برای درمان این مشکل ها و یا مشکل های دیگر پاها، می توان از کفش های مناسب به همراه کفی های طبی و متناسب با قوس پای هر فرد، استفاده نمود.

اسکچرز مراقب قلب دوم

اسکچرز مراقب قلب دوم

کفش اسکچرز مراقب پا قلب دوم انسان

کفش های اسکچرز از جمله کفش های بسیار باکیفیت و عالی می باشند. اسکچرز مراقب قلب دوم انسان است یعنی از آن جا پا قلب دوم انسان است، پوشیدن کفش اسکچرز می تواند به شما در مراقبت از پا قلب دوم انسان کمک کند. اسکچرز را از آن جهت مراقب پا قلب  دوم انسان می نامند که دارای ویژگی های یک کفش مناسب می باشد. از جمله ی این ویژگی های می توان به جنس رویه ی این نوع کفش ها اشاره نمود که اجازه ی عبور هوا بین پا و محیط بیرون را می دهند. وجود شکل استاندارد و متناسب با قوس کف پای طبیعی افراد که در کفش های اسکچرز لحاظ شده است، از دیگر دلایل استقبال از این برند معروف و باکیفیت می باشد. سبک بودن در عین مقاومت هم از جمله ویژگی های مثبت کفش های اسکچرز می باشد که سبب جلب طرفداران زیادی به این نوع کفش ها شده است.

فروش کفش اسکچرز

باید اشاره کرد که کارخانه ی کفش های اسکچرز از آمریکا آغاز به کار کرد و تا به امروز توانسته است در میان تمام اقشار جامعه و در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خود جذب نماید. به دلیل اسپرت بودن کفش های اسکچرز، امکان استفاده ی آن هم برای خانم ها و هم برای آقایان وجود دارد و هر کس که ذره ای برای سلامتی قلب دوم خود ارزش قائل باشد، قطعا یکی از انتخاب هایش کفش اسکچرز می باشد.

کفش اسکچرز چه در انجام ورزش های گوناگون در باشگاه ها و ورزشگاه های مختلف، و چه برای مصارف روزانه و پیاده روی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. جنس زیره کفش اسکچرز از مواد مقاوم می باشد که هیچ گونه نگرانی از بابت آسیب به پاها را برای شما باقی نخواهد گذاشت.

امروزه می توان گفت در اغلب نقاط دنیا اعم از کشور ایران، نمایندگی اسکچرز وجود دارد و انواع مدل های کفش اسکچرز را در رنگ های متنوع به فروش می رساند. پس اگر شما هم قبول دارید که پا قلب دوم انسان است، با خرید کفش اسکچرز مراقب قلب دوم خود باشید و از هر گونه آسیب احتمالی به پاهای خود در امان بمانید.