سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 نوع استراحت که به آن نیاز دارید

7 نوع استراحت که در زندگی خود نیاز دارید

همه استراحت ها برابر نیستند. فرمولی را که برای استراحت کامل و استراحت ذهنی و جسمی عمیق و شایسته خود نیاز دارید ، کشف کنید.

همه ما با گذشت زمان به انرژی بیشتری نیاز داریم. و این یک چالش برانگیز و خسته کننده در جریان زندگی همه ماست.

Saundra Dalton-Smith ، MD ، پزشک داخلی و نویسنده کتاب استراحت مقدس می گوید:

“بهترین راه برای به دست آوردن انرژی ، تکمیل مجدد خود از طریق استراحت مناسب است. استراحت همان خواب نیست. استراحت شامل فعالیت های ترمیمی است که انجام می دهیم. و به ما کمک می کند مخازن انرژی خود را پر کنیم ، که در طول روز آنها را از دست داده ایم. ” ” استراحت کردن در طول زندکی از موارد ضروری ماست که به آن نیاز داریم.

او اذعان می دارد که استراحت واقعاً ما را دوباره احیا می کند.” وی در تحقیقات خود دریافت که اکثر افراد کمبود استراحت دارند. او می گوید: “ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نمی داند چگونه مشغول نباشد.” “ما همیشه در حال کار و استفاده از انرژی هستیم ، بنابراین در حال تهی شدن هستیم.” البته COVID-19 اوضاع را حتی بدتر کرده است.

دکتر دالتون اسمیت می گوید: “ما از عدم اطمینان بسیار تحت فشار قرار گرفته ایم.” ما نمی دانیم شش ماه دیگر با ویروس یا مشاغل خود چه اتفاقی خواهد افتاد. اضطراب زیادی وجود دارد که به همین دلیل یادگیری نحوه استراحت مناسب و نوع مناسب بسیار مهم است. ” بله ، انواع مختلفی نیز برای استراحت وجود دارد. در اینجا به 7 استراحت مورد نیاز پرداخته می شود :

نیازهای منحصر به فرد خود از استراحت را بیابید

دکتر دالتون اسمیت در کارهای خود هفت نوع استراحت را که همه به آن نیاز دارند مشخص کرده است.

او می گوید: “یک اندازه برای استراحت مناسب همه نیست.” وی افزود: “هر کاری که انجام می دهید از یک انرژی متفاوت استخراج می شود. بهترین استراحت زمانی اتفاق می افتد که شما انرژی خاصی را که به طور منظم از بین می برید احیا کنید. ” 7 نوع استراحت که در زندگی نیاز دارید به این صورت است :

استراحت خلاق (Creative) : نوعی استراحت است که به شما الهام و انگیزه می دهد.

استراحت ذهنی (Mental) : وقتی ذهن خود را ساکت می کنید و روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز می کنید.

استراحت جسمانی (physical) : بقیه مواردی که بدن شما را از دردهای عضلانی و تنش راحت می کند و به بهبود خواب کمک می کند.

استراحت اجتماعی (Social) : زمانی است که شما وقت خود را صرف روابطی می کنید. که دوستشان دارید و با افرادی که زندگی شما را ارتقا می بخشند.

استراحت عاطفی (Emotional) : توانایی بیان عمیق ترین احساسات خود به دیگران. و بیانگر خود واقعی شماست .

استراحت حس (Sensory) : به شما کمک می کند تا از صدای پس زمینه ، از جمله خودگفتاری منفی و دستگاه های دیجیتال ، رهایی یابید و آرامش بدست آورید.

استراحت معنوی (Spiritual) : احساس می کنید که بخشی از یک هستی بزرگتر هستید. و اینکه در این عرصه بزرگ شما دارای جایگاه بوده و به آن تعلق دارید.

ممکن است در یک یا چند مورد از این موارد با چالش مواجه باشید. برای فهمیدن اینکه چه نوع استراحتی را باید در زندگی خود بگنجانید ، دکتر دالتون-اسمیت مسابقه آنلاینی از استراحت را ایجاد کرده است.

چه نوع استراحتی را نیاز دارید

پس از شناسایی مناطقی که در آنها ضعف دارید ، می توانید برای ساخت و بهبود آنها کار کنید.

دکتر دالتون اسمیت می گوید: “به عنوان مثال ، بگویید که شما کسری استراحت خلاقانه دارید.” “با خود فکر کنید: چه زمانی احساس انرژی و احیا می کنم؟” سپس پیدا کردن راه هایی برای ترکیب آن فعالیت در طول روزهای خود. وی می گوید: “اگر به نظر می رسید که در ساحل استراحت کرده اید ، تحقیقات نشان می دهد دیدن یک عکس از آن عکس نیز همان واکنش را دارد.” از عکس ساحل شنی زیبا و آرام به عنوان محافظ صفحه خود استفاده کنید و هر زمان که به آن نگاه کنید ، جوان سازی خلاقانه ای خواهید داشت.

او ادامه می دهد: “اصلاحات کوچکی از این قبیل می تواند کمک زیادی کند.” دکتر دالتون اسمیت می گوید ، مهم است که در طول روز استراحت خود را در نقاط مختلف ایجاد کنید تا همیشه در شارژ باشید. در اینجا برخی از بهترین پیشنهادات وی وجود دارد.

استراحت ذهنی : مدیتیشن کنید

مطالعات نشان می دهد که تمرین مدیتیشن ، مانند تمرکز روی یک کلمه یا فکر حتی برای چند دقیقه ، به مغز شما فرصت می دهد تا آرام بگیرد. (یکی از این بهترین برنامه های مراقبه را برای مبتدیان امتحان کنید.) برای دویدن رفتن نیز تأثیر مشابهی دارد. دکتر دالتون اسمیت می گوید ، از آنجا که این یک فعالیت تکراری است ، مغز شما مجبور نیست که به آن فکر کند. و می تواند سرگردان و آرام شود.

استراحت بدنی : حرکت کنید

دکتر دالتون اسمیت می گوید: این ممکن است متناقض به نظر برسد ، اما حرکت آرام گردش خون را بهبود می بخشد. این امر باعث می شود بدن شما احساس بهتری داشته باشد. در این مورد ورزش شدید مدنظر نیست ؛ درعوض ، فعالیتهایی انجام دهید که از نظر جسمی شما را بازیابی کرده و به آرامش شما کمک کند. کشش پیدا کنید ، یوگای ترمیمی انجام دهید ، بیرون بروید و قدم بزنید – همه اینها باعث استرس شما می شوند و دردهای شما را تسکین می دهند.

استراحت عاطفی و اجتماعی :

احساسات خود را به اشتراک بگذارید.

دکتر دالتون اسمیت می گوید ، بسیاری از ما تحت استرس مداوم و مربوط به احساسات خود زندگی می کنیم. او می گوید: “ما احساس می کنیم باید مطابق با یک تصویر یا شخصیت خاص زندگی کنیم ، که مانع می شود به دیگران بگوییم واقعاً در زندگی ما چه می گذرد.” ما از واقعی و آسیب پذیر بودن می ترسیم و این طاقت فرسا است.

“همه ما به شخصی احتیاج داریم که بتوانیم با او صادق باشیم و بگوییم ،” من خوب نیستم. مضطربم. من می ترسم ، “” او می گوید. “این می تواند یک عضو خانواده ، یک دوست معتمد یا یک مشاور باشد – با هرکسی که با او راحت تر باشید. در غیر این صورت ، احساس می کنید که هیچ کس از شما واقعی نمی داند. این فضا بسیار خطرناک است و می تواند منجر به مشکلاتی مانند افسردگی شود. “

استراحت حسی :

شما احتمالاً بار اضافی مداوم را تجربه می کنید ، اما ممکن است متوجه آن نشوید.دکتر دالتون اسمیت می گوید: “ما با چراغ های روشن و سر و صدای پس زمینه زندگی می کنیم. خواه این فریاد بچه های ما باشد ، یا صدای ترافیک زیاد شود یا تلفن های ما بوق بزنند.”

و این یک ضرر دارد. او می گوید ، هر روز ، هر روز ، هر چقدر مشغول باشی ، وقت خود را پیدا کن تا در سکوت تنها باشی. تلویزیون یا موسیقی را خاموش کرده و دستگاه های خود را کنار بگذارید. شب هنگام که به رختخواب می روید ، اطمینان حاصل کنید که اتاق تا آنجا که ممکن است تاریک و ساکت باشد. به حواس خود فرصت دهید تا کاملاً آرام و شارژ کنند.

استراحت خلاق : بیرون بزنید

دکتر دالتون اسمیت می گوید ، بودن در طبیعت شگفتی و الهام را برمی انگیزد – دو چیز برای خلاقیت بسیار مهم است. برخی از افراد همچنین از رفتن به موزه هنر ، گوش دادن به یک سمفونی یا تماشای یک اجرای تئاتر این مزایا را می گیرند. آنچه را که سوئیچ خلاقیت شما را دور می زند پیدا کنید و آن را انجام دهید.

تکنیک های استراحت برای کار در خانه

ساعت ها برای کار پشت میز کار خود ننشینید. دکتر دالتون اسمیت می گوید اگر این دو تکنیک ساده را تمرین کنید ، بهره وری بیشتری خواهید داشت و احساس انرژی و انگیزه می کنید.

در طول کار ، بطور منظم به خودتون زنگ تفریح بزنید

او می گوید: “آنچه را من چرخه جریان شکست می نامم تمرین کن”. “برای یک ساعت و نیم یا دو ساعت ، کار خود را انجام دهید. و واقعاً بر روی آن تمرکز کنید. وقتی زمان تمام شد [در صورت نیاز زنگ ساعت را تنظیم کنید] ، چند لحظه فاصله بگیرید و از کار خود فاصله بگیرید. شانه ها را به عقب بکشید ، و کشش دهید. چند حرکت گردن انجام دهید. از روی صندلی بلند شوید ، سریع قدم بزنید ، یک لیوان آب بگیرید. این به شما کمک می کند از نظر ذهنی ، خلاقیت و جسمی دوباره احیا کنید. “

همه لوازم الکترونیکی و اعلان های خود را خاموش کنید

بوق های تلفن و رایانه ما منبع استرس بی وقفه ای است. دکتر دالتون اسمیت می گوید: “پاسخ جنگ یا پرواز هر زمان که شروع شود شروع می شود و با گذشت زمان ، شما را خسته می کند و شما را خسته می کند.” “بیشتر ما فقط برای پیام های متنی و تماس تلفنی به اعلان نیاز داریم. بقیه را خاموش کنید. “ اگر شما مجبورید ایمیل خود را مرتباً از نظر کار بررسی کنید ، آنچه را او مسدود کردن زمان می نامد – سه تا پنج دوره در طول روز برای خواندن و پاسخ به ایمیل تنظیم کنید. دکتر دالتون اسمیت می گوید: “به این ترتیب ، شما تمام روز این bing ، bing ، bing را دریافت نمی کنید.

 

منبع : Shape Magazine